Vorige week liep ik de Tour du Mont Blanc: een trailrun van 160 kilometer, met meer dan 10.000 hoogtemeters, in drie dagen door Frankrijk, Zwitserland en Italië.
Ik ga aan op dit soort uitdagingen. Waarom? Omdat het doel helder is. Alles valt weg: geen afleiding, geen twijfels. Volledige focus op het hoofddoel, opgeknipt in dagelijkse subdoelen.
Datzelfde gevoel heb ik in mijn werk.
Ik COMMIT mij graag aan duidelijke, ambitieuze doelen. Bijvoorbeeld: 10 nieuwe collega’s vinden in 2025. Net zoals tijdens de run knip ik het grote doel op in behapbare stappen. Zo wordt het overzichtelijk en kun je onderweg al kleine overwinningen vieren.
Ik help organisaties om hun recruitment vanaf de basis stevig neer te zetten. Bij zo’n groeidoel van 10 collega’s begin ik bijvoorbeeld met het optimaliseren van de employer branding, zet ik een gestructureerd sollicitatieproces neer en ga ik gericht aan de slag met actieve werving, zodat de juiste mensen op gesprek komen.
Want of het nou om een bergmassief gaat of een recruitmentvraagstuk: als het overzichtelijk, behapbaar en voorspelbaar is, ga ik er niet harder van lopen.